מודה ומתוודה, לא שיחקתי שום משחק תפקידים מאז ביגור 4, והמשחק הבא שלי יהיה בביגור 5. חשבתי לכתוב משחק חדש לביגור 5, שיהיה חלק מכובד מרשימת המשחקים שכתבתי בשנתיים האחרונות, אבל אחרי מחשבה נוספת, הגעתי למסקנה שאני משקיע הרבה יותר מידי זמן בהרפתקאות שמתרחשות במלחמת העולם השניה או שסובבות סביב עולם המערכה "דלתא גרין" (או שניהם יחד). מה עושים נגד קיבעון מחשבתי, וכיצד פורצים גבולות התעניינות הם נושאים לכתבה נפרדת. לבסוף החלטתי שלא לכתוב עוד משחק היסטורי (למעשה אין לי ממש זמן להשקיע עכשיו בכתיבת משחק חדש בכלל). מכיוון שאני לא אוהב לראות רעיונות טובים יורדים לטמיון, הרי לפניכם רעיונות למשחק שיכולים להוות בסיס לחד-פעמי קצר או ארוך. הוא יכול גם לשמש חלק ממשחק מערכה ארוך יותר. במידה ואתם חושבים להשתמש ברעיונות לטובת משחק כנס – הרי שתצטרכו לדלל מעט את המשחק, כדי למנוע עומס יתר על השחקנים.
הערות: חלק גדול ממשחק זה מתבסס על מידע שמופיע בפרק השני (עמוד 58) בספר Delta Green: Countdown, ומומלץ עד מאוד לקרוא את הפרק הנ"ל כדי להבין את הרקע למשחק.
בנוגע לתרגום המילה Ghoul בחרתי להתבסס על המונח המוכר לי ממו"ד, ולהשתמש ב-"אוכל גופות".

רקע היסטורי
ספטמבר 1941, כוחות הצבא הגרמני מתקדמים במהירות אל עבר מוסקבה ולנינגרד. היטלר מקבל החלטה להטיל מצור על לנינגרד, כדי שלא לאבד חיילים בקרבות רחוב. חלק מאוכלוסיית העיר מפונה, אבל 3.5 מיליון איש, חלקם פליטים, נשארו בעיר כשטבעת המצור נסגרת. בנובמבר אזל מלאי המזון בעיר והעיר נסחפה לאיטה אל דממת מוות, שרק הפגזים הנופלים הפרו.
בין 4000 ל-5000 בני אדם מתו ביום. מערכת הקבורה של העיר קרסה. המתים היו מוטלים בערמות במרכזי איסוף. קניבליזם הפך לתופעה יום יומית, שגונתה ע"י השלטונות ועונשים כבדים הוטלו על אלו שנתפסו בשעת מעשה.
בנובמבר 1941, מצליחים כוחות הצבא האדום לפתוח את "דרך החיים". הדרך עברה על אגם לודוגה הקפוא, ואפשרה מעבר משאיות אספקה אל תוך העיר. לרוע המזל רוסיה הייתה שקועה במלחמה כוללת, והאספקה הייתה נדירה מאוד. האספקה שכן הגיעה לאזור ויצאה אל תוך העיר הייתה חשופה למתקפות מהאוויר – ולמעשה רק שליש מהמשאיות שיצאו אל הדרך הגיעו אל יעדן.

רקע: SV-8
הדיווחים על הקניבליזם מגיעים אל מפקדת הצבא במהלך נובמבר, ומשם מחלחלים אל ה- SV-8 (הזרוע ללוחמה על-טבעית של המודיעין הצבאי – GRU). נִיקוֹלָאי רוֹצֶ'נקוֹ, אחד מהשישה ששרדו את גל הטיהורים של סטלין, מקבל את הדו"ח לידיו. כמובן שניקולאי מבצע את ההקשר המתבקש בין גל הקניבליזם ששוטף את לנינגרד, לדיווחיו של גרגור סטודיקוב משנת 1918, אודות ההיתקלות שלו ביצורים הניזונים מגופות. ההקשר נהיה מטריד עוד יותר כאשר דיווחים על יצורים דמויי אדם, שמסתובבים בלילות ברחובות העיר וניזונים מגופות, ודיווחים על אזרחים שעוברים נסיגה אבולוציונית (נמצאים בעיצומו של תהליך הפיכה "לאוכלי גופות") מגיעים אל המפקדה. בהתייעצות עם עמיתיו, מחליט ניקולאי לשלוח כוח חקירה מיוחד אל העיר ולעצור את התופעה המטרידה בכל דרך אפשרית.

רקע: סמרש
סמרש, שהוקמה ב-1941 כחלק מה-NKVD, הייתה זרוע ביון בתוך המשטרה החשאית. אנשיה היו נאמנים לסטלין, וחלקם אף לקחו חלק בפרוייקט הארכת החיים של הדיקטטור הסובייטי. כמובן שלסטלין עניין בחקירת "אוכלי הגופות", ובמציאת דרך שתאפשר לשלב את אריכות ימיהם של היצורים בפרוייקט אריכות הימים שלו. אנשי סמרש שמסתובבים בעיר אוספים "דגימות" של אנשים שעוברים נסיגה אבולוציונית ומקווים ללכוד "אוכל גופות" חי.

רקע: "אוכלי הגופות"
קהילת "אוכלי הגופות" בעיר נמצאת בפיצול, כאשר קבוצה קטנה של "אוכלי גופות" צעירים, בהנהגת אלכסיי גלאזיו, התפצלה מהקהילה והחליטה לעבוד את האל החדש, אל השפע: סטלין בכבודו ובעצמו. קבוצת צעירים זו שוקלת ברצינות ליצור קשר עם אנשי השלטון המקומי, על מנת להציע את עזרתם למטרה הסובייטית שמייצג סטלין. כמובן שזקני הקהילה (המונהגים בידי ואסילי מירונוב), שנאמנים לאלים העתיקים לא רואים בעין יפה את "מרד הנעורים" וחרדים מהאפשרות שהצעירים יצרו קשר עם השלטונות.

הדמויות
דמויות השחקן הן חברות בארגון ה-GRU, ואולי אפילו חלק מ- SV-8. לדמויות אין כל קשר או ידע בתורת הנסתר או בדברים על טבעיים.
כדאי לשים דגש על נושא נאמנות הדמויות ל-GRU, וזאת על מנת למנוע מהקבוצה להתפרק עם הופעת הסימן הראשון לצרות מול סמרש. ניתן להשיג את הנאמנות הזו במספר דרכים: קשר חברי עם ניקולאי רוצ'נקו, שנאה יוקדת לסמרש (סה"כ הם חלק מה-NKVD שהיה אחראי לטיהורים), הרגשת נאמנות ליחידה/למדינה, אמונה שאסור לתת לזוועות להתפשט לשאר חלקי המולדת וכדומה.

המשחק בנקודות
• הדמויות מזומנות אל לשכתו של ניקולאי רוצ'נקו ושם מקבלים הוראות להגיע אל לנינגרד, לחקור את השמועות על קניבליזם בעיר, ולשים קץ לתופעה המטרידה בכל מחיר. הדמויות לא מקבלות כל סימן לכל שעלול להיות פן על טבעי בחקירה. הדמויות מצוידות במסמכים הדרושים להם למעבר, בשם של איש קשר בעיר (איגור מאליצ'קין), ברדיו וספר צפנים שאיתם הן אמורות ליצור קשר עם המפקדה, וכן בציוד צבאי סטנדרטי (מדים, אספקה, נשק).
• המסע ממוסקבה ללנינגרד עובר קרוב מאוד לקו החזית. תמיד יש את סכנת ההיפגעות מפשיטה אווירית או פעולת קומנדו גרמנית.
• הגעה אל בסיס אספקה ליד אגם לודוגה הקפוא. הצטרפות לשיירת משאיות שעושה את דרכה אל העיר. כמובן שהשיירה מותקפת בדרך ע"י מפציצים גרמניים.
• הדמויות יוצרות קשר עם איגור מאליצ'קין. איגור הוא סוחר בשוק השחור ומעורב בכל מה שקורה בעיר. הוא מיידע את הדמויות בנוגע למצב בעיר, ואף מדריך אותן להגיע אל מקום שבו הן יכולות להציב מארב באחד ממרכזי איסוף הגופות, במטרה ללכוד אזרחים קניבלים. המארב הזה מוצלח, והדמויות מצליחות לחסל שלושה אזרחים שניסו לאכול את אחת הגופות במרכז האיסוף. בחינה של אחת הגופות תגלה שהיא מעוותת בצורה לא טבעית (אדם שהחל לעבור תהליך של נסיגה אבולוציונית).
• דיווחים נוספים שמגיעים אל הדמויות מספרים על מקרי קניבליות בצפון העיר. כשהדמויות מתקרבות אל האזור הן נתקלות באנשי סמרש, שטוענים שהמקום הוא שטח צבאי סגור – והכניסה אליו מותנית באישורים מיוחדים (אישורים שלא נמצאים בידי הדמויות). במידה והדמויות ינסו להסתנן לאזור  הן יראו את אנשי סמרש מתפרשים באזור, ולבסוף לוכדים מספר אזרחים, חלקם מעוותים (בדרגות שונות). האזרחים מובלים אל מפקדת שדה של אנשי סמרש. כל הזמן שהדמויות שוהות באזור הסגור יש סיכוי שאנשי סמרש יזהו אותן. המצב נפיץ ועלול להתפתח לקרב יריות. אנשי סמרש ינסו לעצור את הדמויות באשמת ריגול ואפילו בגידה.
• אם איגור יחקור בנוגע לאנשי הסמרש, הוא יאמר להם שלאנשי הסמרש יש הוראה ללכוד אזרחים קניבלים בחיים (בניגוד גמור להוראות שלהם). במידה וינסו ליצור קשר עם המפקדה, הן יקבלו את ההוראה לעקוב אחר מעשי אנשי הסמרש, אך לא להסתבך בעימות ישיר מולם. כמו כן להמשיך לחפש קניבלים – ולחסלם.
• זקני קהילת "אוכלי הגופות", מבחינים בפעולת הקבוצה ומחליטים להשתמש בהם על מנת להיפטר מהמורדים. הם משאירים מידע מודיעיני אצל איגור בנוגע למקום המצאות מנהיג קבוצת המורדים, וכמה בני אדם שנמצאים בעיצומו של תהליך ההפיכה. ההיתקלות עם אלכסיי גלאזיו תוביל להבנה דרמתית שיש משהו לא אנושי, שלא לומר על-טבעי בכל החקירה הזאת. כמו כן התקרית תוביל למרדף בתוך מנהרות שחוצות את העיר, שבסופו יצליח אלכסיי לחמוק בחשכה.
• אלכסיי זועם על ניסיון החיסול, ושואף לנקמה. כצעד ראשון הוא שולח את עוזרו לחסל את איגור. מקום מחבואו ידוע לו משום שלפני ימים אחדים אחד מאוכלי הגופות שנאמן לאלכסיי אכל את גופתו של אחד מעושי דברו של איגור. כל זיכרונותיו, כולל מעשיו ומיקומו של איגור, עברו אליו (אחת מהיכולות של "אוכלי הגופות" היא היכולת לשאוב את זיכרונותיו והידע שהיו מוטמעים במוחו של אדם, בטרם מותו, בזמן אכילת גופתו). בזמן שהדמויות תועות ומחפשות את דרכן בחשכת המנהרות, מנסה "אוכל הגופות" לחסל את איגור. איגור נפצע אנושות – אך מצליח לחסל את "אוכל הגופות".
• כשהדמויות מצליחות לצאת סוף סוף מהמנהרות, ומגיעות חזרה אל מפקדת השדה שלהן בביתו של איגור, הן מוצאות אותו מתבוסס בשלולית דם, כשעל ידו גופת "אוכל גופות" מנוקבת בכדורים. לאחר שהוא מספר להם את מה שקרה, בנשימתו האחרונה הוא מתחנן שישרפו את גופתו, ולא יסכנו את זיכרונותיו. הדמויות יכולות להיעתר לבקשתו – או לפתור אותה כשיגעונו של איש גוסס.
• ללא איש קשר שיכוון אותן, הדמויות אבודות. ניסיון ליצור קשר עם המפקדה במוסקבה לא מצליח. הדמויות נעזבות, והן צריכות להחליט מה הן יעשו כעת. בשלב זה יוצר מנהיג המורדים, אלכסיי, קשר ראשוני עם אנשי סמרש. ואסילי מירונוב, מנהיג קהילת "אוכלי הגופות", מבין כעת שהזמנו עומד להיגמר, ובקרוב יחל אלכסיי לחשוף סודות אסורים באוזני בני-האנוש.
• אנשי סמרש אספו עד נקודה זו כ-30 בני-אדם שנמצאים בתהליך של נסיגה אבולוציונית, כמו כן אלכסיי נמצא במפקדת סמרש יחד עם 4 "אוכלי גופות" נוספים. אנשי סמרש מתכוונים להוציא את כולם מהעיר ולשלוח אותם למכון מחקר במוסקבה.
• ואסילי מארגן פגישה בינו לבין הדמויות. הוא מנסה לשכנע אותם שאסור לתת לאלכסיי לצאת מהעיר, וששיתוף פעולה ביניהם הוא הכרחי. על הדמויות להחליט איך לנהוג.
• השיירה של סמרש יוצאת מהעיר. ההתקפה על השיירה יכולה להתבצע במספר דרכים ומקומות (חבלה במשאיות, חבלה במשטח הקרח שעל האגם, תקיפה ישירה של המשאיות). הדמויות יוכלו להסוות את פעולתן ע"י לבישת מדים גרמנים. ואסילי יוכל לדאוג להם למדים, ואף לספק להם 5 "אוכלי גופות" שיעזרו להם בפשיטה. דרך אחרת להשיג מדים היא להסתנן למחנה גרמני, או פשוט לבזוז גופות חיילים שמוטלות באזור. מטרתם האמיתית של "אוכלי הגופות" שמצטרפים לפשיטה היא להחזיר את אלכסיי חי, כדי שיעמוד למשפט – ולחסל את הדמויות מכיוון שהן יודעות יותר מידי.
• כך או כך, השורדים יחזרו אל מוסקבה – כדי לדווח על קורותיהם לניקולאי. הדמויות יכולות לנסות לטייח את האמת, ולהשמיט את החלקים המוזרים, אבל ניקולאי ישלים לבדו את החסר – וירגיע את הדמויות. לאחר מכן, יהיו הדמויות חלק בלתי נפרד מ- SV-8, ובעלי ברית של ניקולאי וחמשת אנשי SV-8 הנותרים האחרים.

סיפורי משנה
ניתן לשלב עלילות משנה למשחק הראשי:
• חיפוש אחר מזון: די מהר נגמרת האספקה של הדמויות, וכמו שאר תושבי העיר, גם הן נדרשות לחפש אחר מזון בכדי לשרוד (אף אחד לא אמר שאיגור צריך לספק להן מזון). האם אחת הדמויות תיכשל, ותאכל אף היא משפע הגופות המוטלות בעיר?
• המשימה של איגור: כטובה עבור עזרתו מבקש איגור מהדמויות טובה כלשהי עבורו: ללוות אותו בעסקה אפלולית, להשיג לו פריט כלשהו או אפילו לחסל יריב עסקי.
• חילוץ משבי סמרש: אחת הדמויות ללא שחקן החשובות לדמויות (אולי אפילו איגור) נתפסת בידי אנשי סמרש, ומוחזקת בבית מעצר מאולתר. על הדמויות לארגן פעולת חילוץ, ולשחרר את השבוי מכלאו.
• מתקפה גרמנית: הגרמנים מצליחים להבקיע את הגנת העיר באזור שבו הדמויות נמצאות, ועל הדמויות לעזור בעצירת המתקפה, והדיפת התוקפים.
• הקבוצה הנוספת: בתוך העיר מסתובבת קבוצה מסתורית של זרים, שנראה שגם מתעניינת במה שקורה במחנה סמרש, ובתופעת הקניבליזם שמתרחבת בעיר. האם אלה אני דלתא גרין אמריקאים, שיוכלו להיות בני ברית לדמויות, או שמא מדובר באנשי "קארוטכייה" גרמנים, המחפשים נשק נוסף שישרת את הפיהרר?

ספרות נוספת
• בנוסף לפרק 2 בספר Countdown, כדאי גם לקרוא את הפרק השמיני (Keeper of the Faith), כדי להבין קצת את מנטליות "אוכלי הגופות".
• ספר החוקים של Call of Cthulhu, עמוד 142, הגדרת ה-Ghoul.
• התוהו המזדחל, ה.פ. לאבקראפט. הסיפור הקצר "המודל של פיקמן".
• מלחמתה של רוסיה, ריצ'רד אוברי. פרק 4: בין חיים למוות: לנינגרד ומוסקבה.

עוד מידע?
יש לכם שאלות או מחשבות נוספות לגבי המשחק? אל תחששו לשאול:

jacob_f at netvision.net.il