המשחק השלישי והאחרון של פרוייקט "הממלכה" מביגור 5 מונח כעת לפניכם. בלי כתבות נלוות ובלי הקדמות מיותרות. המשחק יכול לרוץ עם כל שיטה שבא לכם כתוספת, או בלי שיטה בכלל. בכלל, כמו שתראו, המשחק הזה יכול לרוץ איך שבא לכם. אז שיהיה בהצלחה, ותזכרו – התנינים נושכים. באמת.
הדמויות:
אפשר להגיד שהדמויות הן כל מה שחשוב במשחק הזה. כל אחת מהן כשרונית בדרכה, אלא שלצערה (ולצער הקבוצה כולה) זה לא תמיד מסתדר על הצד הטוב ביותר. אפשר להטיל קוביות, אבל מומלץ בחום להחליט מתי להכניס את ההשפעות לפי התפתחות המשחק, ולשמור על כמות פאשלות שווה בין הדמויות. אז קבלו את גיבורינו האמיצים:
קוסם (הלמוט פון פוקוס): הוא באמת קוסם מוצלח. באמת. אפילו יש לו תעודה שמעידה על זה. אלא שלפעמים.. . נו, אתם ידעים איך זה. אי אפשר להצליח כל הזמן. הלמוט לוקח את זה לקיצוניות מסויימת. לאחר כל הטלת קסם מומלץ להטיל קוביה, ואם מתחשק, אפשר גם סתם כשהוא מדבר.
תוצאה |
מה קורה |
הערות |
1 |
השפעת הקסם הפוכה |
|
2 |
שליפת ארנב |
יכול להיות מכובע של מישהו אחר |
3 |
במקום המטרה יש זוג מגפיים מעלות עשן |
לא יפעל על יצורים חיים |
4 |
הקוסם הופך לקרפדה לחמש דקות |
|
5 |
מי שהקסם הוטל עליו מתאהב בקוסם |
|
6 |
הקוסם מתחיל לרחף לכיוון מסויים. הוא לא יפסיק למשך כמה דקות.
הוא לא יכול לעצור. הוא ימשיך לרחף בגובה נמוך, להיתקע בדברים ולהיות מוטל בחזרה. |
כדי להתקדם הקבוצה תצטרך לקשור אליו חוט או משהו כזה.
|
7 |
מי שהקסם הוטל עליו אומר במשך חמש דקות כל הזמן את המחשבות שלו. |
|
8 |
את הקסם הרגיל מלווה פיצוץ קטן, עשן, וקולות מחיאות כפיים. אין נזק.
|
|
9 |
הקוסם הופך לבלונדיני עם שיער ארוך |
|
10 |
לקוסם צומח זנב קטן |
(וחמוד) |
הלוחם הברברי (אדמונד כבש הרה): יש לו חרב מדברת (מתילדה) עם אופי קצת קשה. פעם בקרב או שניים להטיל קוביה. אפשר גם בלי קרבות כשמשעמם. בכלל, החרב דעתנית, ותביע את דעתה לפעמים. סה"כ זה נשק טוב (וקסום, אם ממש בא לכם).
תוצאה |
מה קורה |
הערות |
1 |
החרב פוצחת בשיר. |
|
2 |
החרב מסרבת לזוז עד שהלוחם לא ישיר לה שיר יפה. |
|
3 |
החרב מקנאת באחד הנשקים האחרים ומוכנה לתקוף רק את נושאו. |
אח"כ היא תעשה סצינה ללוחם. |
4 |
מסתבר שגם ליריב יש נשק נבון. שני הנשקים מכירים מזמן, והם עוצרים לקשקש באמצע הקרב. |
|
5 |
החרב בדיכאון. צריך לעודד אותה. |
|
6 |
החרב חושבת שהיא השמינה ולא מוכנה לצאת ככה מהנדן. |
|
7 |
החרב החליטה שהיא רוצה לנסות איזה תמרון חדש (ולא יעיל בעליל) דווקא עכשיו. |
|
8 |
החרב החליטה ללמד את היריב. היא לא מוכנה להכניע אותו, אלא תנסה ללמד אותו איך צריך להתגונן כמו שצריך. |
|
9 |
החרב החליטה על שינוי תדמית – לחרב קצרה/ גרזן/ שוט או כל כלי נשק אחר שלא מתפקד כמו חרב רגילה. היא גם לא מוכנה שיתייחסו אליה כאל חרב. |
החרב לא תתפקד אם ינסו להניף אותה כרגיל. זה יעבור לה תוך כמה דקות. |
10 |
משבר גיל העמידה. החרב רוצה חיים יותר מסעירים. |
|
הגנב (מרטין קופיץ-מנקור): הוא קצת אלרגי, ויש לו בעיות. כאן הדברים פחות אקראיים ומתאימים למצב מסויים. להלן:
תוצאה |
מה קורה |
הערות |
1 |
אלרגיה קשה למשהו. התעטשות חזקה |
להכניס כשהוא מנסה להתגנב או להתחבא |
2 |
הגנב לא מוצא משהו מחפציו, ומשוכנע שמישהו כייס אותו. |
|
3 |
הגנב דורך על זרד רעשני במיוחד. |
להכניס במקומות שבהם בעליל אין שום סיכוי למצוא זרד. |
4 |
נרדם תוך כדי נסיון התגנבות או טיפוס על קיר. |
הכוונה למצב שבו הגנב מפריד את עצמו משאר החבורה, ולהם קשה למצוא אותו/ להגיע אליו וכו'. |
5 |
הגנב מוצא זוג נעליים ישנות תוך כדי כיוס או התגנבות. |
|
6 |
משום מקום, כלב מסתער על הגנב רצוי כשזה מפריע. |
|
7 |
הגנב איבד את כלי הפריצה שלו, ועכשיו צריך לאלתר אי שם באמצע המשחק. |
|
8 |
מישהו שהקבוצה מדברת איתו מזהה את הגנב ומתעצבן עליו בגלל פשע ישן. |
|
9 |
הגנב הפעיל מלכודת! חץ עם נוצות כתומות נורה לכיוון הקבוצה! |
במקומות פתוחים כמו שדות, שבהם אין מקום שממנו יכול לצאת חץ. |
10 |
שוטרים. פטרול של שוטרים עובר במקום. |
שוב, בזמן ובמקום שבו אין שום סיכוי שזה יקרה, כמו למשל באמצע היער, או על הגג. |
הכהן (יהושפט בן אמו): זהו כוהן של אל ה"כל-מיני-דברים-שנשארו-כי-הוא-הגיע-אחרון". אל שאחראי על המון דברים שאף אל אחר לא רצה לקחת. הוא גם לא החלטי במיוחד. מידי פעם האל הזה יבוא בדרישות... מיוחדות... אל ידידינו הכהן. מומלץ להכניס דרישה אחת לכמה זמן.
תוצאה |
מה קורה |
הערות |
1 |
צריך להקריב לאל פרח. פרח יפה. |
במקום שבו אין פרחים. |
2 |
צריך לשמור על איכות הסביבה. לכהן יש עכשיו כוחות מחזור מיוחדים. |
עד להודעה חדשה |
3 |
נבואה: סוף העולם קרב. יש להודיע על כך לאנושות. כוח מיוחד: זיהוי סכנה ברדיוס 1 מ'. |
עד להודעה חדשה |
4 |
צריך ללכת יחף, ולהטיף לעוני וצניעות. כוח מיוחד: הליכה על המים. |
עד להודעה חדשה |
5 |
יש להילחם באוייבי האל! להילחם עד חורמה! אוייבי האל הם אלה שלא מכירים את משנתו כמובן. |
עד להודעה חדשה |
6 |
כסף זה טוב. עושר מצביע על אמונה חזקה. כוח מיוחד: מגע מזעזע. |
עד להודעה חדשה |
9 |
צריך לשמור על שאריות של אוכל. זה קדוש, כי בגלגול הקודם הם היו בני אדם. כוח מיוחד: הכהן יכול לקרוא איזו שארית אוכל כל אחד היה בגלגול הקודם. |
עד להודעה חדשה |
8 |
האל רוצה שיבנו לו בית על עץ. |
|
9 |
האל מכריז שהוא שלושה אלים שהם אחד. יש לשכנע את האנושות שזה הגיוני. כוח מיוחד: הפיכת בשר ללחם. |
עד להודעה חדשה |
10 |
האל מצא מגרש גרוטאות של סמלים שאף אל לא משתמש בהם! הכהן יכול לקרוא עכשיו לרוחות של מכשירי חשמל ושל רגשות קיפוח. |
עד להודעה חדשה |
הננס (בורגש וודי) הבחור הוא ממציא כושל, אלכימאי חובב ומלא באביזרים ודברים מוזרים שאף אחד מהם לא ממש עובד. כמובן שבורגש משוכנע שזה רק תקלה זמנית. התייחסו לטבלה גם כרשימת האביזרים שיש לו. את התקלות הוא יכול לתקן אם יש לו כמה דקות לשבת על זה.
תוצאה |
מה קורה |
הערות |
1 |
הקפיצים בנעליים השתחררו. עכשיו הוא קופץ כל הזמן |
רצוי באמצע מצב לחוץ |
2 |
ריח שרוף. אחת האבקות נשפכה ומשהו עולה באש. |
|
3 |
הנוזל החלקלק נשפך מפתח בחלק האחורי של הנעל שלו |
|
4 |
בקבוקון אחר נפתח, ועכשיו מאוד מסריח. מאוד. |
|
5 |
נשפך בקבוקון שמושך חיות. |
|
6 |
המעיל שלו מתנפח פתאום ככה סתם. (המעיל שלו יכול לשמש כסירה מתנפחת). |
|
7 |
נלחץ בטעות הכפתור של המגנטיות בכפפה השמאלית. |
דברים קטנים ממתכת יימשכו, והוא יימשך לגדולים. |
8 |
נלחץ הכפתור בכפפה הימנית שמחמם אותה (זה תוכנן כדי לחמם כוסות משקה). |
עכשיו הוא שורף מה שהוא נוגע בו. |
9 |
זרוע של אורק (קמוצה לאגרוף) על קפיץ משתחררת מכיס בחזה של בורגש. |
|
10 |
הקסדה מתחילה להאיר בכל הכיוונים. כולל אורות צבעוניים מסתובבים. |
רצוי באמצע נסיון התחבאות או התגנבות. |
פתיחת המשחק: הדמויות יושבות, אלא מה, בפונדק, כשאליהן מתפרצת לפתע בחורה צעירה ומאוד מוטרדת. היא מציגה את עצמה כ"דרואידית הזקנה של יערות הגשם". היא נראית מאוד לא זקנה. היא תסביר שזה עניין של גלגול נשמות, ותחילה של מחזור חדש, ו... באופן כללי זה מאוד מסובך. אבל בכל אופן, היא ממש ממש צריכה שהדמויות יצילו את יערות הגשם שנמצאים בסכנה בגלל כישוף שהוטל לפני יומיים. בסדר? היא לא תספק הסבר לגביי הסכנה שיש ביערות, או מי מאיים על היער (שנמצא ממש ליד העיר). היא רק תסתלק במהירות, משאירה מאחוריה פתק שנפל לה בטעות. על הפתק כתוב "גיבורים להצלת העולם: פונדק גרב הגבינה, קומה 3 חדר 7". רק שהחדר של הדמויות הוא חדר 6. לא נורא. לא נעזור לבחורה? (לא לתת לשחקנים זמן לחשוב אם כן לעזור או לא).
ההכנות למסע: אפשר לתת לגיבורים האמיצים להסתובב קצת בעיר, להתכונן למסע, ולהסתבך בהמון בעיות.
פרות מעופפות: שלוש פרות מעופפות תוקפות את הדמויות. הן גם רבות ביניהן מי מכוערת יותר.
צמחים טורפים: הדמויות נכנסות ליער, ונתקלות בזוג צמחים טורפים. הורה ובן. האבא מנסה ללמד את הבן איך צדים, ומבקש את סיוע הדמויות. הבעיה היא שהם הפכו ממש לאחרונה לצמחים טורפים (לפני יומיים), וגם לאבא אין שמץ של מושג איך צדים. בתמורה הוא יספר להן מי הטיל את הקסם שגרם להם לחיות ולהיות טורפים. הרעיון הוא שהדמויות צריכות להסביר לזוג צמחים פציפיסטיים איך להיות ציידים, כאשר הילד מבין יותר מהאבא, אבל האבא לא מוכן להראות שהוא לא מבין. מקור הקסם הוא, כמובן, מהטירה של המכשף שנמצאת באמצע היער.
תחנת הרוח: המעבר בין העצים הופך צר יותר וחשוך יותר, והעצים צפופים יותר, עד שהם סוגרים כמו קירות משני הצדדים. חשוך ורוח קרה נושבת ומתחזקת. אין ציפורים. הדמויות יורדות קצת, עולות על גבעה, ואת הדרך חוסמת... תחנת רוח. תתארו את תחנת הרוח כמו מפלצת מפחידה. יש קרב נגד תחנת הרוח (כן כן, באמת). לתחנה יש את הזרועות המסתובבות, מהחלונות שלה נזרקים שקי קמח וכל דבר אחר, זרועות בצקיות יוצאות החוצה. הדרך לנצח אותה היא להיכנס פנימה כאחד החלונות נפתח (אין דלת. החלונות סגורים למעט כשהם נפתחים ומוטלת מהם חבית או שק קמח). בפנים יש ברדק עצום, והדמויות ממשיכות להיות מותקפות עוד יותר על ידי כל מה שיש בתוך תחנת הרוח. צריך לפלס דרך לגלגל השיניים הגדול שבמרכז התחנה ולשבור אותו. אז התחנה כולה משמיעה אנחה אחרונה, ו"צונחת" במקומה...
גשר הטרולים: שני טרולים, לא ייתנו לעבור דרך הגשר (יש נהר) כי הם רבים של מי הגשר הזה. כל אחד מאשים את השני ומביא צידוקים מההיסטוריה שלו שהגשר הוא ירושה של סבתא שלו וכו'. הטרולים הם למעשה אחים. הם לא ייפגעו מהתקפות הדמויות. כדי לעבור על הדמויות לפייס איכשהו בין הטרולים (או לגרום להם ללכת ביחד לאנשהו, או פתרון יצירתי אחר).
המכשפות: הדמויות נכנסות בהפתעה לחצר עם גינה, ועליהן מתבוננות ארבע מכשפות זקנות ומיובלות. המכשפות מאוד שמחות שלהקת הבידור שהן הזמינו סוף סוף הגיעה. כל נסיון מצד הדמויות לשכנע שזה לא הם ייתקל בקסם שלא מאפשר להם לצאת. הדרך היחידה לצאת מחצר המכשפות היא להציג בפניהן את המופע. הרעיון הוא שהשחקנים כל הזמן ייתאמצו לרצות את המכשפות, ואלה מוסיפות דרישות. אחרי נסיונות ראשוניים להעלות מופע, המכשפות מודיעות שהן הזמינו את ההצגה "שליגה ושבעת הגמדים". אבל יש להן עוד דרישות": הן רוצות אפקטים מיוחדים, והן רוצות משחק יותר דרמטי. כשהמכשפה מופיעה באור שלילי, הן דורשות לתקן את זה כדי שהמכשפה תצא טוב בהצגה. המכשפה צריכה להיות הדמות הראשית, ועוד יותר אפקטים, וצריך להיות שם קטע עם פילים (אחת מהמכשפות דורשת) וכו'. אפשר להתפרע עם הדרישות של המכשפות.
ההגעה לטירה: שומר חוסם את השער ולא נותן לעבור. הוא דורש אישור כניסה. את אישור הכניסה מנפיקים בחלון הקטן. הוא לא יכול לאייש את החלון הקטן כי בדיוק עכשיו הוא צריך לצאת לסיור. אבל הוא ל ייצא לסיור כל עוד הדמויות עומדות כאן- הוא יודע שהן ירמו אותו וייכנסו לטירה בלי אישור. מצב פרדוקסלי. שוב- שהשחקנים ייגלו יצירתיות.
הרהיטים המתפרעים: הדמויות מותקפות על ידי עדר רהיטים מתרוצצים ומתפרעים. השולחנות רצים על ארבע רגליים, הארונות מטילים סכינים מתוך המגירות, הכסאות מרביצים עם הגב, השידות מנסות לבלוע את הדמויות. כ- 10 רהיטים.
החידה: כדי להיכנס לחדרו של המכשף הנורא יש לעבור את חדר החידה. זהו חדר גדול וריק, ועל הקיר הנגדי יש תבליט של פרצוף באמצע דלת גדולה ומאסיבית. על הרצפה משורטטים שרטוטים מוזרים, לאורך הקירות ניצבים פסלים לוחמניים, והקירות עצמם מלאים בחרכי ירי. הפרצוף יתחיל לדבר בקול דרמטי מייד עם כניסת הדמויות לחדר. הוא יישאל את הדמויות: "מה זה צבעוני, יכול לעוף, יכול לדבר, ואוהב חומוס" הרעיון הוא שהפרצוף שואל חידה שאין לה תשובה אמיתית. לא משנה מה הדמויות עונות, הוא מתחיל להתווכח איתן סתם ככה. הוא מתווכח על דברים שהם בעצם נכונים. למעשה, אין בחדר שום מלכודת, והדלת פתוחה.
המכשף הנורא: המכשף הנורא מביס אותם בלי בעיה. צריך לעשות קרב יפה, עם המון פשלות של הדמויות. אז הוא ישאל אותם מה הם בעצם רוצים. מסתבר שהוא לא יודע מכל הסיפור, והתוכי שלו עושה לו את המוות, אז הוא פשוט נתן לתוכי גישה חופשית למעבדה שלו. הוא ממש מסכן למען האמת. התוכי לא נותן לו לישון אפילו.
התוכי: התוכי שולט במעבדה של הקוסם. הקוסם לא מוכן להילחם נגדו כי הוא מפחד שהתוכי ייצעק עליו. הקרב הסופי הוא קרב מול התוכי במעבדה של הקוסם. קרב גדול ומופרע לחלוטין. התוכי מתפרע. לכל אורך הקרב הוא צורך כמו משוגע. למעשה, הוא באמת משוגע. הנה כמה דוגמאות למה שהוא יכול לעשות:
• קרקרים גדולים תוקפים את הדמויות. • השולחנות והכסאות חוסמים להם את הדרך. • התוכי משכפל את העצמו ואי אפשר לדעת מי התוכי האמיתי. • התוכי גורם לעצמו להיעלם. צריך למצוא אותו (זה כבר לקראת סוף הקרב.) • התוכי מפעיל מוזיקה שגורמת לכולם לעוויתות. המוזיקה מגיעה מפטיפון גדול וקסום. • נשפכות אבקות שגורמות לאחת הדמויות להאט לכמה דקות ובאמת- כאן זאת התפרעות מוחלטת.
זהו. עם הניצחון המזהיר על התוכי (או שלא?) נגמר המשחק.
|