קונספט דמות
בפעם הראשונה שפרנק נולד, הוא נראה ככל תינוק אחר. הוא גדל להיות נער מוכשר ושאפתן וחי את עשרים ושש השנים הראשונות לחייו מבלי שיעבור בראשו, או בראש כל אדם אחר, ולו החשד הקל ביותר שפרנק עשוי להיות, באופן כלשהו, משונה או יוצא דופן.
בפעם השניה שפרנק נולד, פרנק היה הרחק מאחוזתו, צד ביער ומשתדל לחשוב כמה שפחות על צירי הלידה שמייסרים את אשתו. אך כשהתינוק נולד, היה זה פרנק שפקח את עיניו הקטנות, שבהה סביבו בחדר הלידה ולא הבין כיצד הוא נמצא בו-זמנית גם בו וגם ביער. היולדת מצידה היתה מודאגת, שכן הרך הנולד כלל לא בכה.
פרנק חזר לאחוזה, שם הביט על התינוק דרך עיני המבוגר ועל המבוגר דרך עיני התינוק, ולא אמר מילה על כך לאיש. פרנק ג'וניור היה שקט מאד בתור תינוק, אך זריז להפליא ללמוד לדבר, לקרוא ולכתוב, והכל הסכימו שילד מחונן שכזה טרם נראה בלונדון. ופרנק נשם לרווחה, על שהצליח להתאפק כל כך הרבה זמן. הוא גילה שלחיות בשני גופים לא דורש ממנו מאמץ מיוחד. כמו עבודה ביד ימין בתיאום עם יד שמאל, לא היתה כרוכה בכך כל מחשבה או תשומת לב מיוחדת.
יתרונות, לעומת זאת, היו לרוב. פרנק הצעיר טיפח מוניטין של גאון מבריק ולא התקשה לחדור למעגלים החברתיים הגבוהים ביותר. הוא זכה לעושר ותהילה כשגריר לספרד (והצליח, באורח פלא, להעביר את הודעותיו חזרה לאנגליה בזריזות יוצאת מן הכלל), בעוד פרנק הבוגר נהנה לחוות נעורים שניים, חזק, מהיר ופעיל (בדרכו שלו) יותר מכל אדם אחר בן-גילו.
ואז נולד פרנק פעם שלישית - הפעם כילדה שחומת-עור למוזגת בפונדק ספרדי. האם אולי היתה מסוגלת לנחש מי האב בהימור של אחד-לאלף; פרנק ופרנק ידעו מיד ברגע שפקחו את עיניה של הפעוטה. רק אז, החל פרנק להבין את מלוא המשמעות של כשרונו המיוחד. פרנק אחד הוא מקרה, שניים הם צירוף-מקרים, אבל שלושה... שלושה יכולים להיות עולם ומלואו. פרנק הבין שאם צאצאיו ימשיכו להצטרף לתודעה המשותפת של פרנק, פרנק רק ימשיך ויגדל, וחייו יהיו חיי נצח...
בפעם העשירית שפרנק נולד, היא היתה האדם הראשון לקבל תואר דוקטור בגיל 15.
בפעם הארבעים-ושמונה שפרנק נולד, הוא היה מקור המידע הטוב ביותר של המודיעין הבריטי באיראן בגיל שבעה חודשים.
בפעם החמש-מאות-שמונים ושלוש שפרנק נולד, הוא נולד בתוך מעבדה סודית, מאויישת על ידי עשרים מדענים, כולם פרנקים.
בפעם האלפיים-שמונה-מאות-עשרים-וארבע שפרנק נולד, היה לה יותר כוח באנגליה מאשר לראש הממשלה.
הפרנק השלושים-אלף-ושבעה-עשר שנולד נהיה ראש הממשלה.
הבאים - מי יודע?...
בהרבה סיפורים, סרטים ומשחקים אפשר למצוא את רעיון "תודעת נחיל" - עשרות, מאות או אף אלפי יישויות שחולקות תודעה אחת. הבורג של מסע בין כוכבים הם דוגמא ברורה, וכן הבאגים מאנדר והסוכנים במאטריקס. לפרנק יש הרבה מהמאפיינים המגניבים של היצורים הללו: יש לכאורה אינסוף ממנו, כל אחד מהם רואה כל מה שקורה אצל כל אחד אחר, והתודעה המצטברת של רבבות אינדיווידואלים מעניקה לכל פרט בנחיל את הידע והיכולות של הנחיל כולו.
הטוויסט של פרנק על הנחיל הקלאסי הוא שפרנק נשאר אנושי. תודעת נחיל נתפסת בדרך כלל כמשהו זר מאוד לבני האדם, אולם פרנק הוא נחיל אנושי לחלוטין. לכן פרנק ירגיש פחות זר, חוצני, מרוחק - הוא, במהותו, בן אדם. השחקנים יוכלו להבין אותו, ואת/ה תוכל/י לתת לו מאפיינים ואישיות אנושיים בעליל.
פרנק במשחק שלך
פרנק מתאים בנקל למשחק פנטזיה/אימה אורבנית; קל לשלב אותו (בשינויים קלים) גם במשחקי פנטזיה, מד"ב, ואחרים.
הכיוון הברור ביותר הוא לבנות את פרנק כארגון מחתרת - קבוצה של אנשים שפועלת בסתר כדי לצבור כוח בעולם. השחקנים ימצאו בפרנק יריב קשה, ובפרט קשה לאיתור. אין שום דרך לזהות מי פרנק ומי לא. הם לא מדברים זה עם זה. אין להם בתי מפגש. מה שכן, יש להם הרבה משאבים ופרויקטים ברחבי העולם, חלקם חוקיים וגלויים יותר וחלקם פחות. אם השחקנים עולים על כמה מהמעבדות התת-קרקעיות של פרנק, או עוצרים את מבריחי הסמים שלו, או... הפרויקטים של פרנק הם דרך קלה שתאפשר לדמויות לגלות את קיומו של פרנק ומוקד מוצלח לקרבות איתו לאחר מכן.
אפשר גם לקחת את פרנק לכיוון שונה. אולי הוא פחות נרחב, ופחות חשאי: אולי ידוע, בקרב יודעי-דבר, שיש רשת עולמית של פרנקים, שמוכנים למסור מידע או לעשות כל מיני טובות - עבור מחיר. הדמויות יכולות לשכור את שירותיו, להיות ברשימת המטרות שלו, או אולי שניהם. פרנק שכזה יהיה טוויסט מעניין על אנשי-קשר ושכירי-חרב טיפוסיים יותר ויכול להיות דרך מעולה להוסיף למשחק שלך אווירה וייחוד.
אפשר לתת לפרנק טוויסט אחר - אולי פרנק לא שמר על הסוד שלו מספיק טוב. אולי עכשיו מישהו - אולי הרבה אנשים, אולי המדינה כולה - יודעים על פרנק, ומכריחים אותו לעבוד בשבילם. אולי נמאס לו שתמיד שולחים פרנקים למשימות מסוכנות, או שנועלים עשרה פרנקים בחדר ולא נותנים להם לצאת עד שהם ממציאים לייזר, או... אבל אם הוא לא ייענה לדרישות, יוציאו להורג מעל מאה פרנקים שמוחזקים כבני-ערובה. השחקנים יוכלו לעזור לו - למצוא את האנשים שמשעבדים אותו, לשחרר את בני הערובה - כאשר באפשרותם להעזר במשאבים הנרחבים שפרנק מסוגל להעמיד לרשותם בכל עת.
עוד הצעה: פרנק לא חייב להיות היחיד. אולי יש עוד יישות כמו פרנק, פרוסה על פני מאות אנשים. אולי יש שלושה, או ארבעה, או יותר. האם הם מודעים זה לזה? מתחרים על אותן עמדות כוח? נלחמים זה בזה? עכשיו כבר יש לך קרב עולמי שאת/ה יכול/ה לזרוק את השחקנים לתוכו. מה קורה אם נולד אדם שכל אחד מהוריו שייך ליישות אחרת? ריבוי יישויות נותן לך עוד קונפליקטים ואפשרויות כדי להעשיר את המשחק עוד יותר...
לא משנה באיזה כיוון תבחר/י, חשוב לזכור שפרנק הוא קודם כל בן-אדם. בנה/י לו אישיות, דאג/י שהוא יהיה מעניין, ושתוכל/י להכניס אותו למשחק בהרבה מקומות שונים ומשונים. אחרי הכל, אם את/ה מכניס/ה את פרנק למשחק, השחקנים שלך יכולים לצפות לפגוש אותו שוב, ושוב, ושוב...
(פרנק מבוסס על הסיפור הקצר"Let's Be Frank" מאת בריאן אלדיס.) |